10 september 2012

HEN - filt

Nu har skolan börjat vilket märks på inläggsflödet här på bloggen! Jag har alltid en illusion om att kunna virka,sticka,pyssla i kollektivtrafiken men litteraturen tar upp tiden.. 

Hemma på kvällarna blir det däremot en del pyssel, mormorsrutor i Alpaca bland annat. Rutorna är ljuvligt mjuka och kommer bli till en perfekt bebisfilt som jag tänkt lägga ut i min kommande shop. För att trotsa de stadiga genusfärgerna blandar jag blått och rosa - en HENfilt helt enkelt, eller en bebisfilt för bebisar om man så vill =)






pst! Om du vill vinna Karins fina broderibok så gå in och tävla på hennes blogg - sista dag idag!

2 kommentarer:

Emilia sa...

Så fin den blir!

Karin sa...

Hej! Härliga mormorsrutor ska bli kul att se den färdiga filten framöver. Jag gillar giraffens armband bäst :) Karin